۱۳۹۲/۰۷/۰۵

نوشته شده توسط Reza Alizadeh Majd
دسته بندي:
خوب بالاخره دوره انتقال وبلاگ تموم شد و دیشب وبلاگ رو بطور کامل انتقال دادم به سرویس بلاگر و دامین رو هم انتقال دادم به همین سرویس. 
با وجود اینکه وردپرس تقریبا میشه گفت کاملترین سیستم برای یک وبلاگ شخصیه اما دردسر هایی که تو این یک سال اخیر با سرویس هاستینگ افتضاح شرکت وب رمز داشتم باعث شد تصمیم بگیرم قید وب سایت شخصی رو بزنم و کل وبلاگ رو به یه سرویس عمومی انتقال بدم. برای اینکار دو راه پیش رو داشتم: اولی استفاده از سرویس وردپرس دات کام و دومی استفاده از سرویس بلاگر.
با توجه به اینکه اتصال دامنه به سیستم وردپرس نیاز به پرداخت هزینه بصورت ارزی داشت و این خودش باعث میشد تا هر سال به دنبال راهی برای پرداخت هزینه باشم (که یعنی دردسر) و همچنین با توجه به اینکه کلیه امکاناتی رو که مورد نیاز من بود تو سرویس بلاگر پوشش داده میشد، تصمیم گرفتم وبلاگ ام رو به سرویس بلاگر گوگل انتقال بدم. 
البته این انتقال خودش یکسری دردسر رو به همراه داشت، چون بلاگر از فرمت وبلاگ وردپرس پشتیبانی نمیکرد. برای همین مجبور شدم با یکسری ابزار جانبی این کار رو انجام بدم که خود این عمل یک سری مشکلات رو بوجود آورد از جمله آدرس پست ها که به درستی منتقل نشد. 
حدودا یک ماه طول کشید تا این مشکلات رو یکی یکی حل کنم و تغییرات مورد نیاز رو به پست ها بدم تا اون خروجی مورد نظرم رم بگیرم.
دیشب بعد از اینکه آخرین پست هم با موفقیت منتقل شد، اطلاعات دامین رو هم با کمک سرویس Cloudns به سرویس جدید متصل کردم و وبلاگ ام رسما با همون آدرس قبلی به سرویس بلاگر منتقل شد. 

0 نظر:

ارسال یک نظر